Pe fondul secetei prelungite, operatorul întâmpină greutăți în asigurarea serviciului de alimentare cu apă în comuna Mihăeşti, pe care am preluat-o în administrare la data de 01.04.2024 și mulți locuitori ai comunei au sesizat lipsa apei pentru consum menajer.

Astfel, ca urmare a numeroaselor sesizări și reclamații privind lipsa de apă și lipsa de presiune în comuna Mihăeşti, cu precădere în satul Drăghici, în luna iunie 2024, Serviciul Control din cadrul Apă Canal 2000 SA Pitești a identificat câteva situații neconforme care conduc la epuizarea într-un timp scurt a disponibilităților de apă.

După două zile de verificări, situația s-a stabilizat, presiunea pe rețeaua de distribuție revenind în parametri normali de funcționare. Principalele situații neconforme identificate cu această ocazie au fost următoarele:

– un agent economic fără contract încheiat cu operatorul, care avea în satul Drăghici două branșamente de apă, unul folosit pentru consum menajer, care a fost menținut și cel de-al doilea pentru irigarea livezilor și plantațiilor, care a fost desființat imediat, având în vedere că avea altă destinație decât cea prevăzută în legislația în vigoare;
– un utilizator casnic, care pe lângă branșamentul contorizat, fără contract încheiat încă, la care consumul era nesemnificativ (de la data preluării în administrare a sistemului), mai deținea încă un branșament clandestin din care folosea cantități mari de apă pentru irigat gazon, în suprafață de peste 500 mp; în acest caz s-a facturat un prejudiciu conform reglementărilor legale în vigoare, s-a desființat imediat lucrarea clandestină de ocolire a contorului, toate costurile fiind suportate de proprietarul terenului.

„Aducem la cunoștință şi pe această cale atât utilizatorilor din comuna Mihăeşti, cât și celor din alte localități din aria noastră de operare că, în conformitate cu prevederile contractului de furnizare și ale Legii nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, apa potabilă este furnizată în scop exclusiv menajer, și nu în alte scopuri, deoarece nu există disponibilități suplimentare de apă față de necesarul pentru consum menajer.

Controalele în comuna Mihăeşti vor continua și în perioada următoare, pentru stoparea consumului fraudulos de apă, și vor fi aplicate toate măsurile legale care se impun, mergând și până la debranșarea imediată a utilizatorilor depistaţi cu nereguli.

Prin aceste acțiuni ne dorim conștientizarea riscurilor la care se expun cei care uzează de astfel de practici și îi asigurăm de întreaga confidențialitate pe toți cei care au de sesizat conectări ilegale. În aceste sens, putem fi contactați la numărul unic de Call Center 0248/223.237 sau pe adresa de e-mail: contact@apa-canal2000.ro„, a declarat directorul general Mihail Marinescu.