Ultima secțiune a Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești rămasă de construit, între nodurile Albota (DN65A) și Oarja-Catanele (Autostrada A1), are șanse foarte mari să fie inaugurată la începutul lunii iunie.
Cei de la UMB au avansat foarte bine în sezonul rece și forfota de pe șantier ne arată că vor să scape cât mai repede de acest ciot ca să-și mute echipele pe alte șantiere, probabil pe Autostrada A7. Punctul critic a rămas nodul cu Autostrada A1, acolo unde i-am surprins miercuri lucrând susținut inclusiv la devierea traficului de pe A1 necesară execuției pilei centrale a pasajului DEx12 peste A1. Probabil că până de Paști devierea va fi făcută și, din acel moment, estimăm deschiderea în două luni de zile. Posibil cu vreo două săptămâni mai devreme, în funcție de cât de tare va accelera constructorul.
Odată închisă și această verigă lipsă, capitalele Olteniei și Munteniei vor fi unite, în sfârșit, de un drum modern, sigur și rapid. Și, cu o întârziere de peste un an doar pe partea de execuție, grecii de la Aktor ar trebui și ei să dea gata lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud între A1 și DN6, tot cam în aceeași perioadă, așa cum vă explicam în comunicatul nostru din 13 martie. Cu alte cuvinte, sunt șanse foarte bune ca la începutul lunii iunie 2025 să mergem cap-coadă de la Craiova la Constanța doar pe drum expres veritabil și autostradă, așa cum ne mințea frumos ministrul Grindeanu în mai 2022 că se va întâmpla la final de… 2023. Apoi în septembrie 2023 amâna pentru mai… 2024. Un fleac, o promisiune devenită realitate cu o întârziere de doar un an și jumătate!