În conformitate cu prevederile art. 554, alin. (1) și alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 14, art. 15, art. 16 art. 17 și art. 18 din Hotărârea nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, cu sediul în Pitești, str. Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș, organizează concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție temporar vacantă, după cum urmează:

1. Inginer, gradul II – personal contractual încadrat conform Ordinului președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 113/2008, cu modificările şi completările ulterioare, cu contract individual de muncă încheiat pe perioadă determinată (pe perioada suspendării titularului postului). Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Condiții specifice de ocupare a postului:

# Studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de studiu:
– Domeniul fundamental științe inginerești, Ramura de știință ingineria resurselor vegetale și animale, Domeniul de licență ingineria produselor alimentare, Specializarea tehnologia prelucrării produselor agricole.
# Vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului minim 1 an.

Concursul constă în susţinerea unei probe scrise în data de 13.05.2025, ora 10.00, la sediul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș din municipiul Pitești, strada Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș şi a unui interviu care se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune la sediul instituției în maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării anunţului, la Compartimentul Juridic și Resurse Umane – Secretariatul Comisiei de concurs, respectiv în perioada 22.04.2025-28.04.2025 (inclusiv), de luni până joi, între orele 08.00-16.30 şi vineri, între orele 08.00-14.00.

Data când se încheie preluarea dosarelor de concurs este 28.04.2025, ora 16.30.

Dosarele vor conține următoarele documente:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la Anexa nr. 2 din H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) Curriculum Vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în Anexa nr. 3 – Hotărârea 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului Sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1), lit. b)-e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la alin. (1), lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1), lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542, alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

– are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
– cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
– are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
– îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
– nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
– nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
– nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1, alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35, alin. (1), lit. h).

Selecția dosarelor de înscriere se va face în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respectiv în data de 29.04.2025.

Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea „admis” sau „respins”, însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor. Contestațiile îndreptate împotriva rezultatului selecției dosarelor de concurs se pot depune în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestațiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz, iar contestațiile îndreptate împotriva rezultatelor pentru fiecare probă de concurs se pot depune în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, probei practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestațiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Rezultatele finale se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.

Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestațiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat (numărul de înregistrare atribuit fiecărui dosar de concurs).

Condițiile de participare la concurs, bibliografia și tematica de concurs se afișează la sediul DSVSA Argeș și pe site oficial.

Orice alte informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș – Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0248/211.199, int. 118, e-mail: office-arges@ansvsa.ro.

BIBLIOGRAFIE:

1. Regulamentul (UE) nr. 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor.
2. Regulamentul (UE) nr. 1333/2008 privind aditivii alimentari.
3. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare.
4. Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare.
5. Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare.
6. Regulamentul (CE) nr. 2073/2005 al Comisiei privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare.
7. Ordinul nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală.
8. Ordinul nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor – (Anexa 3), cu modificările ulterioare.

Tematică:

1. Regulamentul (UE) 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor: Capitolul II – Secţiunea I – Art. 9 – Norme generale privind controalele oficiale, Art. 13 -Rapoarte scrise ale controalelor oficiale.
2. Regulamentul (UE) nr. 1333/2008 privind aditivii alimentari: Capitolul I – Obiect, domeniu de aplicare și definiții, art. 3; art. 11. Capitolul IV – Etichetarea art. 21-22. Anexa I.
3. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare: Capitolul II – Obligațiile operatorilor din sectorul alimentar, Anexa I – Producția primară; Anexa II – Cerințe generale aplicabile tuturor operatorilor din sectorul alimentar.
4. Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare: Capitolul II. Principiile generale ale informațiilor privind produsele alimentare, art. 3, art. 4, Capitolul IV. Informații obligatorii referitoare la produsele alimentare, art. 9; secţiunea 2 dispoziții detaliate, art. 18, art. 24; anexa II substanțe care cauzează alergii sau intoleranțe.
5. Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare: Secţiunea 1; Art. 6 și 7 – analiza riscului și principiul precauției, Secțiunea 4 Art. 18 – Trasabilitatea, Art. 19 – Responsabilități în domeniul produselor alimentare, operatorii din sectorul alimentar.
6. Regulamentul (CE) nr. 2073/2005 al Comisiei privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare: Obiect și domeniu de aplicare, Anexa I, Criterii microbiologice pentru produsele alimentare Cap. 1 – Criterii de siguranță a produselor alimentare, Cap. 3 – Norma pentru prelevarea de probe și pregătirea probelor pentru teste.
7. Ordinul nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală: Capitolul 2 secțiunea II, secțiunea III, anexa 1, anexa 3.
8. Ordinul nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor – (Anexa 3), cu modificările ulterioare.