Direcția de Sănătate Publică a județului Argeș organizează concurs, conform O.M.S. nr. 166/2023, pentru ocuparea următorului post vacant:
– DENUMIREA POSTULUI: MEDIC SPECIALIST, specialitatea MEDICINĂ DE FAMILIE.
– NUMĂRUL POSTURILOR VACANTE: 1 post.
– NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție.
– STRUCTURĂ: Departament Supraveghere în sănătate publică – Compartiment de evaluare a factorilor de risc din mediu de viaţă şi muncă – Colectiv igiena mediului.
– DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 7 ore pe zi; 35 ore pe săptămână.
– PERIOADĂ: nedeterminată.
Dosarul de înscriere la concurs va cuprinde următoarele acte:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice (H.G. nr. 1336/2022);
b) copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de medic specialist;
c) copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale, cu viza pe anul în curs;
d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455, alin. (1), lit. e) sau f), la art. 541, alin. (1), lit. d) sau e), respectiv la art. 628, alin. (1), lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
e) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în Anexa nr. 3 la ordin;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1, alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
j) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
k) Curriculum Vitae, model comun european.
Documentele prevăzute la lit. d) şi f) sunt valabile 3 luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului Sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b), c), i) şi j), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Dosarele se depun în termen de 10 zile lucratoare de la data publicării anunțului, la secretariatul comisiei de concurs din cadrul Direcției de Sănătate Publică Argeș, str Exerciţiu nr. 39Bis, Pitești, Argeș.
Condiții generale:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1, alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35, alin. (1), lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Condiții specifice:
a) diplomă de medic sau diplomă de licență în medicină;
b) rezidențiat în specialitatea Medicină de familie;
c) examen de medic specialist;
d) curs de perfecționare in domeniul protecției mediului şi/sau managementul deșeurilor, organizate de formatori acreditați.
Tematica și bibliografia de concurs:
Tematica:
I. PROBA SCRISĂ:
1. Locul MF în medicina modernă.
2. Medicina preventivă.
3. Depistarea şi combaterea factorilor de risc.
4. Infecţiile acute ale căilor respiratorii la copii.
5. Boala diareică acută la copii.
6. Parazitoze intestinale la copii.
7. Boli infecţioase la copil şi adult.
8. Sănătatea mintală şi afecţiunile psihice la copii.
9. Alimentaţia sugarului şi a copilului.
10. Afectiuni metabolice – Diabet zaharat, Obezitate, Dislipidemie, Hiperuricemie, Gută.
11. Afecţiuni psihice la copil şi adult.
12. Patologia infecţioasă transmisă prin apă.
13. Substanţe toxice din apă – patologia infecţioasă transmisă prin apă.
14. Poluanţi cancerigeni din aer.
15. Poluanţi cu efect alergizant din aer.
16. Igiena habitatului – condiţii necesare pentru un habitat sanogen.
17. Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificări şi actualizări ulterioare, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
18. O.U.G. nr. 7/2023 privind calitatea apei destinate consumului uman.
19. Ordin M.S. 1030/2009, cu modificări şi actualizări ulterioare, privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei.
II. PROBA PRACTICĂ:
1. Interpretarea buletinelor de analiză a apei.
2. Interpretarea buletinelor testelor de sanitaţie şi aeromicrofloră.
3. Strategia investigațiilor paraclinice în M.F.
4. Interpretarea principalelor investigații de laborator.
5. Interpretarea principalelor investigații funcționale.
6. Alimentația naturală și artificială a sugarului.
7. Corelația indicilor de greutate și înălţime.
8. Alcătuirea unui regim alimentar pentru un om sănătos.
9. Alcătuirea unui regim alimentar pentru un bolnav.
10. Interpretarea unui buletin de zgomot ambiental.
Bibliografie Medicină de familie:
1. „Esenţialul în Medicina de familie”, conf. dr. Dumitru Matei, Editura „Amaltea”, Bucureşti, 2007.
2. „Igiena”, conf. dr. Anca Maria Moldoveanu, Editura Universitară „Carol Davila”, Bucureşti, 2018.
3. Ordinul M.S. nr. 119/2014, cu modificări şi actualizări ulterioare, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
4. O.U.G. nr. 7/2023 privind calitatea apei destinate consumului uman.
5. Ordin M.S. 1030/2009, cu modificări şi actualizări ulterioare, privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei.
Calendarul concursului:
– Perioada depunere dosare concurs: 21.01.2025-05.02.2025, interval orar zilnic 09.00-14.00.
– Afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs și punctajul rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale pentru proba suplimentară de departajare: 10.02.2025, ora 14.00.
– Depunerea contestațiilor privind dosarele respinse: 11.02.2025, ora 14.00.
– Soluționarea contestaţiilor și afişarea rezultatelor la contestaţiile depuse privind selecţia dosarelor: 12.02.2025, ora 14.00.
– Proba scrisă: 13.02.2025, ora 10.00.
– Afișarea rezultatelor la proba scrisă: 14.02.2025, ora 14.00.
– Depunerea contestațiilor la proba scrisă: 17.02.2025, ora 14.00.
– Soluționarea contestațiilor și afişarea rezultatelor la contestaţiile privind proba scrisă: 18.02.2025, ora 14.00.
– Proba practică: 19.02.2025, ora 10.00.
– Afișarea rezultatelor la proba practică: 20.02.2025, ora 14.00.
– Depunerea contestațiilor la proba practică: 21.02.2025, ora 14.00.
– Solutionarea contestațiilor si afişarea rezultatelor la contestaţiile privind proba practică: 24.02.2025, ora 14.00.
– Afișarea rezultatelor finale ale concursului: 25.02.2025, ora 14.00.
Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0248/224.015, int. 160.
Trackback-uri/Pingback-uri