Astăzi, la sediul Consiliului Județean Argeș a avut loc o întâlnire între reprezentanții CNAIR şi cei ai autorităților publice județene și locale, având ca temă starea drumurilor naționale care traversează județul Argeș și stadiul proiectelor aflate în implementare sau proiectele noi.

Au participat deputatul Simona Bucura Oprescu, președinte al Comisiei de Administrație Publică, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, vicepreședintele Marius Nicolaescu, primarul municipiului Pitești, Cristian Gentea, primarul municipiului Curtea de Argeș, Constantin Panțurescu, Gheorghe Mihăiță, șeful Secției de Drumuri Naționale Pitești, Alina Nicolau – director Regia Autonomă Județeană de Drumuri Argeș şi Andreea Tache – arhitect șef al Consiliului Județean Argeș.

„Bine ați venit în Argeș, județul cu cea mai proastă infrastructură națională de drumuri din România! Pe lângă faptul că suntem județul cu cea mai proastă infrastructură națională, suntem și județul cu cea mai proastă infrastructură județeană, dar asta în condițiile în care avem peste 1.200 de km de drumuri județene. Partea județeană ne aparține, și pentru faptul că nu am avut întotdeauna capacitatea financiară să realizăm toate proiectele de infrastructură, sursele de finanțare fiind cunoscute, încercăm acum să recuperăm prin fonduri europene. Dar, revenind, prima mea afirmație nu este gratuită. Din orice zonă am intra în județul Argeș, pe drumurile naționale ne ducem în cap. De exemplu, venind din Teleorman-Roșiori de Vede-Pitești, asfaltul se termină brusc la intrarea în Argeș. Venind din Dâmbovița-București-Târgoviște către Câmpulung, intrarea în județul Argeș ne arată că acolo se termină asfaltul. Pe drumul acesta care leagă Piteștiul de zona Drăgășani, aveți cunoștință de faptul că în comuna Poiana Lacului este un pod de vreo 20 de ani cu probleme, ieșit din garanție? Presupun că nu vreți să vă spun de drumul Pitești-Brașov care este minunat până la Câmpulung și de acolo dezastruos. Tot ceea ce înseamnă Transfăgărășanul pentru Argeș și pentru România ne aduce o multitudine de critici, că suntem incapabili să gestionăm acest drum. Nu știu dacă este sau nu de importanță europeană pentru dumneavoastră, nu știu ce ați semnat cu U.E.! Rugămintea pe care v-o adresăm acum este să vedem ce putem face pentru a repara toate aceste lucruri. Dumneavoastră trebuie să îmi răspundeți la această întrebare, de ce toate drumurile naționale se opresc brusc în județul Argeș? O să îmi spuneți că nu sunt bani! Pentru alte județe au fost bani, și credeți-mă că urmăresc cu foarte mult interes ceea ce se întâmplă în alte locuri. Nu cerem mai mulți decât primesc alții, dar cerem să echilibrăm situația. La un moment dat trebuie să ne gândim că suntem parte a acestei țări, iar marii contribuabili sunt pe la noi, pe aici, prin Argeș” – au fost doar o parte din problemele ridicate de președintele C.J. Argeș, Ion Mînzînă.

Problemele ridicate de președintele Ion Mînzînă sunt confirmate și de statisticile existente la nivel național. Conform acestor date, 21% din rețeaua de drumuri naționale care traversează județul Argeș este în stare „BUNĂ”, „MEDIOCRĂ” – 11,50%, „REA” – 30,90% și „FOARTE REA” – 35%. Județul Argeș nu are niciun kilometru de drum național în stare „FOARTE BUNĂ”.

De aceea, pe circa 335 kilometri de drumuri județene sunt necesare lucrări de întreținere periodică, tratamente bituminoase în jur de 46 km, straturi bituminoase în jur de 54 km, covoare asfaltice pe 53 km, reciclare in situ în jur 180 de kilometri. Numai pentru lucrările de întreținere sunt necesare 272 de milioane de lei.

Au fost și vești bune. Lucrările pe Drumul Expres Pitești-Craiova și Autostrada Pitești-Sibiu sunt acum în parametri.

La rândul său, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș, Marius Nicolaescu, a solicitat câteva măsuri care pot fi implementate fără mari cheltuieli financiare, dar și stabilirea clară a proiectelor care pot fi realizate. „Noi, Consiliul Județean Argeș, am solicitat de mai multe ori montarea unor panouri electronice de informare asupra traficului rutier pe drumul național de la Pitești până pe Transfăgărășan. De asemenea, am solicitat ca Transfăgărășanul să fie deschis pentru o perioadă mai lungă, atunci când condițiilor meteo permit acest lucru, și în acest an putea fi ținut deschis cu cel puțin 2 luni mai mult. În ceea ce privește proiectele, ne interesează foarte mult Drumul Expres Pitești-Mioveni, Centura de Vest a Piteștiului, Centura Municipiului Curtea de Argeș. Consiliul Județean Argeș și administrațiile locale s-au implicat foarte mult pentru rezolvarea problemelor care au depins de noi, la fel cum am făcut și cu Autostrada Pitești-Sibiu și cu Drumul Expres Pitești-Craiova. Am eliberat toate avizele și acordurile în cel mai scurt timp posibil”, a punctat vicepreședintele Marius Nicolaescu.

În ceea ce privește Drumul Expres Pitești-Mioveni, reprezentanții CNAIR au anunțat faptul că la începutul anului 2022 va fi gata studiul de prefezabilitate.

Discuțiile au continuat la Primăria Pitești și s-au încheiat cu mai multe vizite în teren.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.