Conform Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, familiile cu venituri nete lunare mai mici de 1.386 lei pe fiecare membru sau persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei pot solicita ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece (perioada de 5 luni cuprinsă între data de 1 noiembrie a anului curent și data de 31 martie a anului următor). Cererea și declarația pe propria răspundere (Anexa nr. 1 la Normele Metodologice de aplicare a Legii 416/2001), pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, se depun la sediul Direcției de Asistență Socială Curtea de Argeș, în perioada 4-20 octombrie 2021.

Şi familiile cu venituri nete lunare mai mici de 1.386 lei pe fiecare membru sau persoanele singure, care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei, vor putea solicita suplimentul pentru energie. Acesta se acordă lunar, în sumă fixă, pe toată perioada anului și vizează consumul de energie electrică, de combustibili solizi/petrolieri și de gaze naturale. Formularul de Cerere și declarația pe propria răspundere va fi ridicat de către solicitanți de la sediul Direcției de Asistență Socială Curtea de Argeș, din str. 1 Decembrie 1918, nr. 2B.

Vă prezentăm în cele ce urmează actele necesare pentru solicitarea ajutorului pentru încălzire:

Documentele doveditoare privind componenţa şi veniturile familiei/persoanei singure pentru gaze naturale:

  1. Cerere și declarație pe propria răspundere (Anexa 1).
  2. Actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul.
  3. Acte de stare civilă: certificat de căsătorie, hotărâre de divorţ, certificat de deces.
  4. Hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii.
  5. Copie după contractul de vânzare-cumpărare, contractul de închiriere/comodat/întreţinere pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş, pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul.
  6. Factură de gaze recentă (din ultimele luni ale anului).
  7. Adeverinţă de venit: adeverinţă cu salariul net realizat luna anterioară depunerii cererii, inclusiv suma aferentă bonurilor de masă (dacă este cazul).
  8. Cupoane: pensie (orice tip de pensie), alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj sau pentru orice altă prestaţie socială, din luna anterioară depunerii cererii.
  9. Adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei majore nu realizează venituri impozabile pe raza Municipiului Curtea de Argeş, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Argeş, pentru persoanele fără venituri.
  10. Adeverinţă de elev/student.
  11. Decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii.
  12. Adeverinţă de la administrator din care să rezulte nominal persoanele care locuiesc la adresa respectivă.
  13. Adeverinţă de rol agricol.
  14. Certificat de rol fiscal de la Primăria Curtea de Argeş, din care să rezulte bunurile deţinute în proprietate de toţi membrii familiei.

În cazul deţinerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului/certificatul de înmatriculare pentru evidenţierea vechimii.

Documentele doveditoare privind componenţa şi veniturile familiei/persoanei singure pentru energie electrică:

  1. Cerere și declarație pe propria răspundere (Anexa 1).
  2. Actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul.
  3. Acte de stare civilă: certificat de căsătorie, hotărâre de divorţ, certificat de deces.
  4. Hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii.
  5. Copie după contractul de vânzare-cumpărare, contractul de închiriere/comodat/întreţinere pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş, pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul.
  6. Factură de energie electrică recentă (din ultimele luni ale anului).
  7. Adeverinţă de venit: adeverinţă cu salariul net realizat luna anterioară depunerii cererii, inclusiv suma aferentă bonurilor de masă (dacă este cazul).
  8. Cupoane: pensie (orice tip de pensie), alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj sau pentru orice altă prestaţie socială, din luna anterioară depunerii cererii.
  9. Adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei majore nu realizează venituri impozabile pe raza Municipiului Curtea de Argeş, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Argeş, pentru persoanele fără venituri.
  10. Adeverinţă de elev/student.
  11. Decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii.
  12. Adeverinţă de la administrator din care să rezulte nominal persoanele care locuiesc la adresa respectivă.
  13. Adeverinţă de rol agricol.
  14. Certificat de rol fiscal de la Primăria Curtea de Argeş, din care să rezulte bunurile deţinute în proprietate de toţi membrii familiei.

În cazul deţinerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului/certificatul de înmatriculare pentru evidenţierea vechimii.

În vederea verificării sistemului de încălzire utilizat, se efectuează obligatoriu anchete sociale, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii. Fac excepţie beneficiarii de ajutor social şi beneficiarii de alocaţii pentru susţinerea familiei.

Documentele doveditoare privind componenţa şi veniturile familiei/persoanei singure pentru lemne, combustibili petrolieri:

  1. Cerere și declarație pe propria răspundere (Anexa 1).
  2. Actele de identitate (B.I., C.I., certificat naştere copii) ale membrilor familiei, din care să rezulte că aceştia au domiciliul sau reşedinţa la adresa la care se solicită ajutorul.
  3. Acte de stare civilă: certificat de căsătorie, hotărâre de divorţ, certificat de deces.
  4. Hotărâre judecătorească privind plasamentul, încredinţarea, adopţia copilului, dispoziţii privind tutela, curatela sau stabilirea altor măsuri de protecţie pentru copii.
  5. Copie după contractul de vânzare-cumpărare, contractul de închiriere/comodat/întreţinere pentru a dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş pentru imobilul/apartamentul/locuinţa la care se solicită ajutorul.
  6. Adeverinţă de venit: adeverinţă cu salariul net realizat luna anterioară depunerii cererii, inclusiv suma aferentă bonurilor de masă (dacă este cazul).
  7. Cupoane: pensie (orice tip de pensie), alocaţii şi indemnizaţii, ajutor de şomaj, sau pentru orice altă prestaţie socială, din luna anterioară depunerii cererii.
  8. Adeverinţă doveditoare a faptului că solicitantul sau membrii familiei majore nu realizează venituri impozabile pe raza Municipiului Curtea de Argeş, eliberată de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Argeş, pentru persoanele fără venituri.
  9. Adeverinţă de elev/student.
  10. Decizia de impunere pentru persoanele care realizează venituri din activităţi independente sau chirii.
  11. Adeverinţă de la administrator din care să rezulte nominal persoanele care locuiesc la adresa respectivă.
  12. Adeverinţă de rol agricol.
  13. Certificat de rol fiscal de la Primăria Curtea de Argeş din care să rezulte bunurile deţinute în proprietate de toţi membrii familiei.

În cazul deţinerii în proprietate a unui autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete se va prezenta cartea de identitate a autoturismului/certificatul de înmatriculare pentru evidenţierea vechimii.

Familiile/persoanele singure nu beneficiază de ajutorul de încălzire dacă deţin următoarele bunuri:

  • Bunuri imobile: clădiri sau spaţii locative, altele decât locuinţa de domiciliu şi anexele gospodăreşti; terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală.
  • Bunuri mobile, aflate în stare de funcţionare: autoturism şi/sau motocicletă cu o vechime mai mică de 10 ani; două sau mai multe autoturisme şi/sau motociclete cu o vechime mai mare de 10 ani.
  • Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze.
  • Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi.
  • Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată.
  • Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale.
  • Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje acţionate hidraulic, mecanic sau electric.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.