# Aceasta urmează să fie testată și autorizată pentru a fi pusă în circulație în 2024.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport Sustenabil din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță finalizarea lucrărilor de modernizare a primei locomotive electrice din pachetul de 55 care are finanțare asigurată din fonduri europene. Aceasta urmează să fie testată și autorizată în vederea recepției și punerii în circulație anul acesta.
Un pachet de 19 locomotive electrice din cele modernizate vor fi colantate cu mari personalități istorice ale României și vor avea o schemă unitară de vopsire cu tot pachetul de 55 de locomotive, cât și cu cele 139 de vagoane modernizate din PNRR. Locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS, cu închiderea ușilor din cabină și vor fi apte pentru viteze de 160 km/h și tracțiunea a 16 vagoane.
Investiția I2 – Material rulant feroviar finanțată prin PNRR se va finaliza în anul 2026 și vizează achiziția, dar și modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor. Pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 milioane euro din fonduri europene nerambursabile, iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cușetă, restaurant, bistro și clasă este alocată suma de 100 milioane euro din fonduri europene nerambursabile.
De asemenea, investiția prevede achiziția de 16 locomotive electrice noi sisteme ERTMS/ETCS, achiziția de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen, precum și conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice. Suma totală aprobată din PNRR pentru Investiția 2 este de 416 milioane euro fără TVA – fonduri europene nerambursabile, iar suma totală este de 555 milioane euro fără TVA, care include și partea de cofinanțare.
Trackback-uri/Pingback-uri