D.G.A.S.P.C. Argeş şi-a propus şi a început organizarea semestrială a sesiunilor de instruire şi a acţiunilor de îndrumare a asistenţilor sociali și persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială din cadrul serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul autorităților locale de pe raza județului Argeș, astfel încât să fie diseminate şi puse în aplicare cât mai eficient dispoziţiile legale în vigoare, în cazul copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi aflaţi în îngrijirea rudelor până la gradul III inclusiv sau alte persoane, fără măsură de protecţie specială.
Aceste sesiuni vor fi organizate astfel: în data de 25.04.2023, în data de 27.04.2023, în data de 08.05.2023, în data de 10.05.2023, în data de 25.05.2023.
În data de 25.04.2023, D.G.A.S.P.C. Argeş a organizat prima sesiune de instruire şi acţiuni de îndrumare a asistenţilor sociali sau a persoanelor cu atribuţii de asistenţă socială din cadrul serviciilor publice de asistenţă socială, la nivelul judeţului Argeş.
La această întâlnire au participat conducerea instituției/specialiştii din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeş şi reprezentanţii unui număr de 17 primării din judeţul Argeş.
Au fost prezentate următoarele subiecte:
- Delegarea autorităţii părinteşti, conform prevederilor Legii nr. 272/2002 (R) şi H.G. nr. 691/2015.
- Sprijinirea activităţilor iniţiale de lansare la nivel judeţean a Sistemului Informatic Naţional pentru Adopţie (SINA).
- Intervenţia şi evaluarea în situaţii de violenţă domestică, prin echipa mobilă.
- Prevenirea instituţionalizării persoanelor adulte cu dizabilităţi şi accelerarea procesului de dezinstituţionalizare.
- Aspecte privind modul de completare şi transmitere a raportărilor trimestriale privind copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.