Semnarea celui mai mare contract de autostradă se amână. Și asta pentru că Strabag a depus contestație, după ce italienii de la Astaldi/WeBuild au fost desemnați câștigători pentru secțiunea 3 din Autostrada Sibiu-Pitești, peste Carpați, conform economica.net.

În documentul depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), Strabag solicită anularea raportului procedurii prin care a fost declarată admisibilă și câștigătoare oferta WeBuild, iar cea a Strabag a fost respinsă ca inacceptabilă.

De asemenea, constructorul austriac cere obligarea CNAIR la continuarea licitației, cu consecința stabilirii admisibilității ofertei Strabag și a inadmisibilității și neconformității ofertelor depuse de italienii de la WeBuild și turcii de la Makyol.

Demersul Strabag are loc după ce, pe 12 mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat căștigătoare oferta asocierii italo-române Astaldi/WeBuild – Tancrad pentru Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni (37,4 km) din Autostrada Sibiu-Pitești. Amintim că în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă din România rămăseseră trei ofertanți.

Potrivit unor date publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură, oferta WeBuild a fost singura sub valoarea estimată a contractului, celelalte două depășind pragul anticipat de CNAIR.

Valoarea estimată a contractului: 5,324 miliarde de lei fără TVA.

1) ASTALDI/WEBUILD + TANCRAD: 5,323 miliarde de lei fără TVA (99,98%).
2) STRABAG + ACCIONA: 5,93 miliarde de lei fără TVA (111,37%).
3) MAKYOL + OZALTIN + GULERMAK: 6,08 miliarde de lei fără TVA (114,18%).

Parte a tronsonului care traversează Carpații, secțiunea Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km:

  • Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni.
  • Perioada pentru construcție este de 45 luni.

Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni, a precizat, pe 12 mai, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, asocierea italiano-română care a fost desemnată câștigătoare pentru acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3: 95 de poduri și pasaje; 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie); 1 Nod rutier la Cornetu; 1 Nod rutier la Văleni; 1 Ecoduct în zona localității Călinești.

Autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate:

  • Secțiunea 1: Sibiu-Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.
  • Secțiunea 2: Boița-Cornetu (31,33 km) se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.
  • Secțiunea 4: Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.
  • Secțiunea 5: Curtea de Argeș-Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.

Autostrada Sibiu-Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.