Am verificat astăzi lucrările pe șantierul Secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, unde a început deja construcția primului tunel rutier forat din România (1.350 m)!

Secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș are o lungime de 9,86 km, iar pe traseu vor mai fi construite 12 poduri şi pasaje.

Constructorul PORR Construct SRL este mobilizat în șantier cu aproximativ 140 de utilaje și peste 500 de muncitori.

Termenul contractual de finalizare este anul 2027, dar antreprenorul și-a asumat deschiderea circulației pe această secțiune mai devreme.

Contractul a fost semnat în data de 15.11.2021 și are o durată de 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție).

Valoare contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM)proiectare și Programul Transport (PT) execuție.

Ordinul de începere pentru faza de proiectare (16 luni/1 an și 4 luni) a fost emis în data de 1 martie 2022.

Această fază a fost finalizată în data de 30.06.2023, iar în data de 01.07.2023, constructorul a intrat în faza de execuție (44 de luni/3 ani și 8 luni).

La ora actuală, stadiul fizic este de 10,20%.

La momentul finalizării, Autostrada Sibiu-Pitești va avea 122,11 km și va completa Coridorul 4 Pan European pe A1.

Va fi practic ultimul sector de autostradă care va închide acest coridor pe teritoriul României (deoarece în 2026 va fi finalizat și lotul 2 al secțiunii Lugoj-Deva).

Practic, după finalizarea tuturor secțiunilor Autostrăzii Sibiu-Pitești (Secțiunile 2 și 3 se vor finaliza în anul 2028), se va circula de la Constanța la Nădlac doar pe autostradă.

În decembrie 2022 a fost deschisă Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Sibiu-Boița), cu o lungime de 13 km.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.