# „Nu ne-am grăbit să anunțăm aderarea până nu am fost siguri că avem banii și nu afectăm bugetul localității!”
Anul acesta, comuna Moşoaia a aderat la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport. Asta înseamnă un transport civilizat cu aceleaşi autobuze cu care se face transport și la Piteşti. Decizia nu a fost una uşoară. În acest sens s-au făcut mai multe studii, calcule, discuţii, negocieri, simulări de trasee şi culegere de informaţii, astfel încât, pentru suma deloc mică pe care o achită administraţia de la Moşoaia, serviciile să fie pe măsură.
Administraţia condusă de primarul Ion Necula şi viceprimarul Adrian Frîntură a făcut calcule şi studii, a purtat o serie de discuţii cu reprezentanţii ADI Transport, dar mai ales au căutat sursa de finanţare pentru că există costuri ridicate pentru transportul în comun. Chiar dacă iniţial – ca şi în alte cazuri – au existat ceva neîntelegeri între conducerea Primăriei şi unii consilieri locali, până la urmă, cel mai probabil şi aceştia şi-au dat seama de bunele intenţii ale echipei de conducere.
Banii, principalul impediment. Costuri de aproximativ 13 miliarde lei vechi anual!
Legat de acest subiect, viceprimarul Adrian Frîntură a declarat: „Eu pot să înţeleg că fiecare politician încearcă să îşi facă imagine. I-am înţeles şi pe cei care au furat puţin startul, însă fără dorinţa de a face rău sunt sigur, ci doar din lipsă de informaţii, dar să ştiţi că dincolo de politică, în Primărie noi facem administraţie şi muncim. Asta înseamnă luni de redactat documente, corespondenţe, avize, calcule bugetare şi multe alte activităţi pe care cetăţeanul nu le vede şi nici nu facem un titlu de glorie din asta pentru că pentru asta ne-au trimis acolo.
În Primărie nu se face politică. Aici cine înţelege că se face administraţie, rămâne şi cine nu, să se ducă să îşi facă de lucru în altă parte. Eu nu puteam să ies din prima să spun cetăţenilor că gata, aderăm la ADI Transport cu orice preţ. Nu pot să las comuna fără infrastructură. Am făcut calcule şi am am purtat discuţii şi negocieri. Am anunţat abia când am fost siguri că ne permitem acest serviciu şi ştim impactul bugetar şi sursa de finanţare, elemente fără de care discuţia nici nu îşi avea rostul.
Una peste alta, din partea noastră problema s-a rezolvat cu decenţă, dar mai ales cu responsabilitate. Menţionez că promisiunea noastră faţă de această comunitate a fost de a reduce decalajul pe partea de infrastructură comparativ cu alte administraţii vecine, fapt la care lucrăm din plin şi am demonstrat că se poate”.
Decizia aderării la ADI Transport, luată după luni bune de discuții
Discuțiile au fost lungi, Moșoaia aderând la această asociere în runda a doua, alături de Oarja și Ștefănești. Principalul impediment a fost legat de bani, suma pe care administrația trebuie să o plătească anual fiind destul de ridicată. Autoritățile locale de la Moșoaia au ținut să precizeze că, în ciuda dorinței de a recupera decalajul legat de infrastructură, nu puteau să nu țină cont de dorința și necesitățile cetățenilor referitor la transport. După o analiză serioasă a bugetului, după calcule menite să nu greveze planul de investiții și costurile necesare funcționării, discuții și întâlniri cu reprezentanții ADI, iată că asocierea a fost votată în unanimitate în C.L. Moșoaia.
De circa 8 luni se poartă discuții pe acest subiect între Primăria Moșoaia și ADI Transport, marele obstacol care a ținut acest proiect în loc fiind suma ce trebuie suportată de la bugetul local pentru a acoperi transportul metropolitan.
„Niciodată nu s-a pus problema că nu ne dorim ca autobuzele să facă legătura între Moșoaia și Pitești, însă, efortul bugetar este consistent, iar aici vorbim de 12-13 miliarde lei vechi pe an. Am încercat și o asociere cu Poiana Lacului, ca să putem să mai scădem din costuri, însă aceștia nu au dorit. La început de an am putut vedea exact pe ce buget ne bazăm, așa că am făcut pasul, și am inițiat acest proiect de Consiliu Local, pe care îl aveam pregătit de la începutul lunii ianuarie”.
Două trasee Pitești-Moșoaia
„Pe raza localității Moșoaia vor opera două trasee, unul care va merge din sensul giratoriu din Trivale până la limita cu Poiana Lacului și unul pe Ciocănăi, care se va duce pe strada principală, până la limita cu Coasta Bisericii. Acolo va fi folosit un autobuz mai mic, fiind o stradă mai îngustă. Au existat propuneri pentru Dealul Vii și Hințești, dar nu cred că terenul, cu pante înclinate, permite circulația unui autobuz de 12 metri, dar toate propunerile vor fi analizate împreună cu reprezentanții ADI Transport și Publitrans”.
Până la finalul anului, autobuzele de la Pitești vor circula și în Moșoaia!
„Din discuțiile avute, pot să spun că autobuzele vor circula din oră în oră, în intervalul 05.30-23.00, iar în weekend vor avea program redus, dar va mai suferi ajustări pe parcurs, în funcție de solicitări.
Cei de la ADI Transport nu ne-au putut da o dată fixă referitor la momentul în care va intra primul autobuz pe Moșoaia, însă cu siguranță asta se va face până la finele acestui an”, ne-a explicat primarul comunei Moșoaia, Ioan Necula.
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.