❄️ Apă Canal 2000 SA aduce la cunoştinţa utilizatorilor necesitatea luării unor măsuri de protejare a instalaţiilor de alimentare cu apă pentru a evita apariţia problemelor legate de îngheţul acestora.
După cum prevede şi regulamentul serviciului, utilizatorii au obligaţia de a asigura protecţia şi integritatea fizică a contorului de apă, a vanelor ce echipează branşamentul şi a căminului aferent. În cazul funcţionării anormale în condiţii de îngheţ, reparaţiile şi/sau înlocuirea contorului sunt efectuate de Operator pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului.
Pentru evitarea eventualelor disfunctionalităţi ale apometrului şi a unor cheltuieli inutile, societatea Apă Canal 2000 are câteva recomandări:
– În cazul în care contorul este montat într-un cămin de branșament, asigurați-vă că acesta are capacul bine închis și protejat, nepermițând infiltrarea apei!
– Protejați contoarele de apă cu materiale termoizolante care se înfăşoară în jurul conductei de branşament şi în jurul apometrului lăsând liber cadranul pentru a putea fi citit indexul consumului de apă. Asigurați-vă că nu deteriorați instalația, apometrul, inclusiv sigilul acestuia, în timpul operațiunilor!
– În cazul în care contorul este montat în pivnițe sau subsoluri tehnice, geamurile și ușile vor fi închise pentru a nu se crea curenți de aer rece.
– În situaţia în care apometrul a îngheţat, nu se foloseşte flacără deschisă şi nu se toarnă apă fierbinte peste acesta!
– Dacă lipsiți mai mult timp de la domiciliu, nu uitați să goliți conductele interioare de apă!
– Verificaţi periodic starea căminului de apometru!
În cazul în care aceste măsuri nu sunt luate, există posibilitatea ca apa care trece prin contoare să îngheţe, în special în timpul nopţii când consumul este redus şi viteza de trecere a apei prin contor este mai mică. Acest fenomen nu numai că blochează alimentarea cu apă, dar poate duce şi la deteriorarea apometrelor, caz în care acestea vor trebui reparate sau schimbate pe cheltuiala utilizatorilor.
Atenţie! Înainte de sosirea gerului trebuie verificate şi conductele de apă, precum şi robineţii montaţi pe instalaţie, în vederea depistării pierderilor de apă care ar putea duce la îngheţarea conductelor.
Problemele legate de îngheţul apometrelor, precum şi disfuncţionalităţile în alimentarea cu apă şi canalizarea apelor uzate pot fi semnalate la Call Center – tel. 0248/223.237.