Discuțiile au fost lungi, Moșoaia aderând la această asociere în runda a doua, alături de Oarja și Ștefănești. Principalul impediment a fost legat de bani, suma pe care administrația trebuie să o plătească anual fiind destul de ridicată.
Țin să precizez că, în ciuda dorinței de a recupera decalajul legat de infrastructură, nu puteam să nu țin cont de necesitățile cetățenilor referitoare la transport. După o analiză serioasă a bugetului, după calcule menite să nu greveze planul de investiții și costurile necesare funcționării, discuții și întâlniri cu reprezentanții ADI, iată că asocierea a fost votată în unanimitate în C.L. Moșoaia.
De circa 8 luni se poartă discuții pe acest subiect între Primăria Moșoaia și ADI Transport, marele obstacol care a ținut acest proiect în loc fiind suma ce trebuie suportată de la bugetul local pentru a acoperi transportul metropolitan.
Niciodată nu s-a pus problema că nu ne dorim ca autobuzele să facă legătura între Moșoaia și Pitești, însă efortul bugetar este consistent, iar aici vorbim despre 12-13 miliarde lei vechi pe an. Am încercat și o asociere cu Poiana Lacului, ca să putem să mai scădem din costuri, însă aceștia nu au dorit.
Acum, la început de an, am putut vedea exact pe ce buget ne bazăm, așa că am făcut pasul și am inițiat acest proiect de Consiliu Local, pe care îl aveam pregătit de la începutul lunii ianuarie.
Pe raza localității Moșoaia vor opera două trasee, unul care va merge din sensul giratoriu din Trivale până la limita cu Poiana Lacului și unul pe Ciocănăi, care se va duce pe strada principală, până la limita cu Coasta Bisericii. Aici va fi folosit un autobuz mai mic de 8 metri, fiind o stradă mai îngustă.
Au existat propuneri pentru Dealul Vii și Hințești, dar rămâne de văzut dacă terenul cu pante înclinate permite circulația unui autobuz de 12 metri. Oricum, toate propunerile vor fi analizate împreună cu reprezentanții ADI Transport și Publitrans.
Din discuțiile avute, pot să spun că autobuzele vor circula din oră în oră, în intervalul 05.30-23.00, iar în weekend vor avea un program mai redus, dar acesta va mai suferi ajustări pe parcurs, în funcție de solicitări.
Cei de la ADI Transport nu ne-au putut da o dată fixă referitor la momentul în care va intra primul autobuz pe Moșoaia, însă cu siguranță asta se va face până la finele acestui an!
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.