Intrarea în sezonul de rece aduce, pe lângă bucuria apropierii Sărbătorilor de Iarnă, şi grija pentru ca în casele noastre să fie bine şi să beneficiem de utilităţile fără de care, cu siguranţă, ne-am îngreuna traiul.

Astfel, este necesar ca utilizatorii să ia măsuri de protejare a instalaţiilor de alimentare cu apă pentru a evita apariţia problemelor legate de îngheţul acestora.

După cum prevede şi regulamentul serviciului, utilizatorii au obligaţia de a asigura protecţia şi integritatea fizică a contorului de apă, a vanelor ce echipează branşamentul şi a căminului aferent. În cazul funcţionării anormale în condiţii de îngheţ, reparaţiile şi/sau înlocuirea contorului sunt efectuate de Operator pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului.

Pentru evitarea eventualelor disfuncţionalităţi ale apometrului şi a unor cheltuieli inutile, societatea Apă Canal 2000 recomandă protejarea contoarelor de apă cu materiale termoizolante care se înfăşoară în jurul conductei de branşament şi în jurul apometrului, lăsând liber cadranul pentru a putea fi citit indexul consumului de apă, iar capacul de protecţie al căminului de branşament trebuie să fie bine închis şi protejat.

Important: Verificaţi periodic starea căminului de apometru!

În cazul în care aceste măsuri nu sunt luate, există posibilitatea ca apa care trece prin contoare să îngheţe, în special în timpul nopţii, când consumul este redus şi viteza de trecere a apei prin contor este mai mică. Acest fenomen nu numai că blochează alimentarea cu apă, dar poate duce şi la deteriorarea apometrelor, caz în care acestea vor trebui reparate sau schimbate pe cheltuiala utilizatorilor.

În situaţia în care apometrul a îngheţat, nu se foloseşte flacără deschisă şi nu se toarnă apă fierbinte peste acesta.

Atenţie! Înainte de sosirea gerului, trebuie verificate şi conductele de apă, precum şi robineţii montaţi pe instalaţie, în vederea depistării pierderilor de apă care ar putea duce la îngheţarea conductelor.

Problemele legate de îngheţul apometrelor, precum şi disfuncţionalităţile în alimentarea cu apă şi canalizarea apelor uzate pot fi semnalate la dispeceratul societăţii Apă Canal 2000, telefon 0248/223.237.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.