În cursul nopții de 21 spre 22 decembrie, când forțele americane tocmai efectuaseră lovituri aeriene împotriva unui depozit de rachete și a unui centru de comandă și control utilizate de rebelii houthi în regiunea Sanaa-Yemen, în cadrul operațiunii „Prosperity Guardian”, un avion F/A-18F din Escadrila de Vânătoare 11 „The Red Rippers” a fost doborât de o rachetă sol-aer SM-2 lansată de crucișătorul de clasă Ticonderoga USS Gettysburg, însărcinat cu coordonarea apărării aeriene a grupului naval de luptă USS Harry S. Truman („Carrier Strike Group Truman”). Din fericire, cei doi ocupanți ai aeronavei – un pilot și un ofițer operator de sisteme de arme – au fost recuperați nevătămați.

„Acest incident nu s-a datorat focului inamic și este în curs o anchetă completă”, a declarat US CENTCOM. În mod normal, sistemele IFF (Identification Friend or Foe), procedurile de lansare a unei rachete sol-aer și conexiunile de date tactice (Link 16) ar trebui să prevină astfel de incidente. Acestea fiind spuse, și contrar celor afirmate inițial de US CENTCOM, avionul F/A-18F în cauză nu a fost doborât după ce a decolat de pe puntea portavionului USS Harry S. Truman. De fapt, potrivit unui comunicat de presă al Naval Air Force Atlantic (AIRLANT) trimis site-ului specializat „The War Zone”, conform Defense Romania, aeronava tocmai efectuase o misiune de realimentare în zbor când a fost lovită de o rachetă SM-2.

Fox News a relatat că un al doilea F-18, care zbura „la câțiva kilometri în spatele” celui care a fost doborât, „a fost forțat să efectueze manevre evazive după ce o a doua rachetă sol-aer a fost lansată de pe crucișătorul USS Gettysburg”. SM-2 ar fi trecut la mai puțin de 30 metri de avion, care se pregătea să aterizeze pe USS Harry S. Truman!…