Cu riscul de a stârni din nou emoții printre domnii și doamnele din PSD Argeș și de a întoarce trei scaune (corectez Răzvan Şerbănoiu, 4 scaune), aidoma emisiunii cu talente, am datoria să încerc o rectificare morală pe tema subiectului privind Autostrada Sibiu-Pitești.
Mi-a atras atenția un text publicat de o doamnă deputat PSD de Argeș, de altfel onorabilă în activitatea politică, în care preciza că „PSD a reușit să deblocheze cel mai important proiect de infrastructură din România (…)”, referindu-se la faptul că a fost semnat contractul pentru Tronsonul 3 Cornetu-Tigveni și că acesta este meritul partidului domniei sale.
Dacă tot suntem „scrofuloși la datorie”, haideți să aplicăm political correctness-ul până la capăt.
În primul rând, contractul pentru Lotul 3 nu a fost blocat. Licitația a fost doar contestată de unele dintre firmele participante. Ulterior, conform procedurilor legale, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat o rezoluție în acest dosar prin respingerea tuturor contestațiilor. Deci, specialiștii în achiziții de la CNSC, nu de la PSD!
În al doilea rând, din cele 5 secțiuni câte are întreaga autostradă, 4 au fost semnate sub Guverne conduse de premieri liberali, unul singur fiind semnat sub Executiv condus de premier PSD.
Astfel:
- Contractul pentru Secțiunea 1 a fost semnat sub Guvern condus de premier PSD.
Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, 13,17 km. Constructor desemnat: Porr; cost: 613 milioane lei (fără TVA); termen: 12 luni pentru proiectare şi 3 ani pentru execuţie. Contract semnat în aprilie 2019. - Contractul pentru Secțiunea 2 a fost semnat sub Guvern condus de premier PNL.
Secţiunea 2 Boiţa-Cornetu, 31,33 km. Constructor desemnat: asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret; cost: 4,250 miliarde lei fără TVA; termen: 18 luni de proiectare şi 50 de luni de execuţie a lucrărilor. Contract semnat în februarie 2022. - Contractul pentru Secțiunea 3 a fost semnat sub Guvern condus de premier PNL.
Secţiunea 3 Cornetu-Tigveni, 37,40 km. Constructor desemnat: asocierea Astaldi/WeBuild – Tancrad; cost: 5,32 miliarde lei (fără TVA); termen: 12 luni pentru proiectare şi 45 de luni pentru execuţie. Contract semnat în august 2022. - Contractul pentru Secțiunea 4 a fost semnat sub Guvern condus de premier PNL.
Secţiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges, 9,86 km. Licitaţie lansată în martie 2019. Constructor desemnat: Porr Construct SRL; cost: 1.678.873.121,77 lei (fără TVA); termen: 16 luni de proiectare şi 44 luni de execuţie a lucrărilor. Contract semnat în noiembrie 2021. - Contractul pentru Secțiunea 5 a fost semnat sub Guvern condus de premier PNL.
Secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti, 30,35 km. Constructor desemnat: Astaldi; cost: 1.710.277.069,34 lei (fără TVA); termen de execuţie: 12 luni de proiectare şi 48 de luni de realizare a lucrărilor. Contract semnat în mai 2020.
(Foto: În plină pandemie, la Pitești, ministrul PNL al Transporturilor, Lucian Bode, participa la semnarea contractului pentru Tronsonul 5 Pitești-Curtea de Argeș).
Cătălin Andrei, vicepreşedinte PNL Argeş
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.