Încă din luna martie atrăgeam atenția ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, printr-o interpelare, despre faptul că ritmul lucrărilor la Tronsonul de autostradă Pitești-Curtea de Argeș s-a redus considerabil, solicitând explicații în acest sens. În urma interpelării mele, în luna martie, ministrul a efectuat o verificare pe șantier, împreună cu șeful CNAIR, anunțând atunci o întârziere de 3 procente la un stadiu fizic de până la 10%.

Am promis că voi monitoriza progresul la acest tronson de autostradă, al cărui contract de execuție s-a semnat la Pitești, în mai 2020, în prezența premierului de atunci, Ludovic Orban. De altfel, Guvernul Orban a deblocat proiectul Autostrăzii Pitești-Sibiu, cea mai importantă investiție de infrastrcutură pentru județul Argeș. Din păcate, veștile nu sunt deloc bune.

Astfel, Asociația Pro Infrastructură a atras atenția zilele acestea că pe Lotul 5 al Autostrăzii Pitești-Sibiu se înregistrează întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier a constructorului WeBuild (Astaldi).

Potrivit Asociației Pro Infrastructura, care a publicat cea mai recentă filmare cu drona a lotului Pitești-Curtea de Argeș, lucrările la terasamente sunt temporar blocate, riscând să trimită în faliment subcontractorii care sunt mobilizați, dar nu au front de lucru.

Constructorul italian a ajuns la un progres fizic de aproximativ 12%, la un an de la emiterea autorizației de construire. Termenul de execuție (2025) asumat de constructor la semnarea contractului trebuie respectat, iar argeșenii merită să circule în siguranță, pe autostradă, cel puțin între Pitești și Curtea de Argeș.

Adrian Miuţescu, deputat Forţa Dreptei Argeş

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.