Auzim de ani buni despre revoluția digitală a administrației publice. De astăzi, ziua în care Legea Interoperabilității a fost promulgată, administrațiile publice nu cred că mai au vreo scuză pentru care să nu treacă la treabă.

E momentul să ieșim din epoca dosarului cu șină și a hârtiilor care ni se cer, în mod repetat, la toate ghișeele la care mergem, indiferent că suntem persoane fizice sau persoane juridice.

Redau doar câteva prevederi ale Legii Interoperabilității:

  • pentru a beneficia de un serviciu public, persoanele fizice nu trebuie să mai prezinte instituțiilor și autorităților informații pe care statul le deține deja;
  • nici persoanele juridice nu vor mai mai fi nevoite să pună la dispoziția instituțiilor publice copii ale certificatului de înmatriculare, certificatelor constatatoare sau alte asemenea documente, la fiecare interacțiune cu acestea;
  • toate informațiile necesare vor putea fi accesate în timp real de către funcționarii publici; cetățeanul nu va mai avea nevoie decât de actul de identitate;
  • datele furnizate prin platforma națională de interoperabilitate vor avea aceeași valoare juridică cu datele conținute în documentul prezentat fizic, cu cea a unei copii conforme cu originalul sau a unui document electronic semnat cu semnătură electronică calificată;
  • legea oferă și posibilitatea schimbului de date între instituțiile și autoritățile publice pe de-o parte, și utilizatorii persoane juridice de drept privat sau persoanele fizice care exercită profesii liberale reglementate, pe de altă parte.

Mihai Coteţ, preşedinte PNL Piteşti

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.