Guvernarea PSD s-a ținut de cuvânt și a făcut licitația pentru acest tronson cu o lungime de 74 de kilometri din județele Argeș și Brașov cu o valoare de aproximativ 750 de milioane de lei și, conform calendarului CNAIR, anul acesta va fi emis ordinul de începere a lucrărilor pe reabilitarea acestui sector de drum.
În urmă cu 10 ani, tot sub guvernare PSD, a fost realizată asfaltarea DN 73, după care lucrările s-au stopat la jumătate și nu au mai fost făcute demersuri de celelalte guvernări.
Licitația de execuție a lucrărilor vizează o lungime totală de 74 de kilometri, din care 48 de kilometri în zona Câmpulung-Fundata.
Pe lângă eforturile uriașe pe care Consiliul Judetean Argeș le depune pentru modernizarea drumurilor județene, subliniem și că pe zona de drumuri naționale Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România, prin CNAIR – Direcția Regională de Drumuri București, realizează cele mai ample investiții de la realizarea Centurii Piteștiului încoace.
Infrastructura este o prioritate.
„Mă bucur că și județul Argeș, grație echipei pe care o avem, beneficiază de investiții importante și de la Ministerul Transporturilor, grație colaborării deosebite pe care o avem cu ministrul Sorin Grindeanu.
DN 73 (care este și drumul european E574) este un drum strategic în țara noastră încă din istorie și este unul dintre cele mai importante drumuri turistice din țară” – Ion Mînzînă, președinte al Consiliului Județean și al PSD Argeș.
Date tehnice:
Lungimea totală: 74,20 km, împărțit în două loturi:
- LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov).
- LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov).
Valoare totală lucrări: aproximativ 750 milioane lei.
Valoare lucrări în Argeș: aproximativ 495 milioane lei.
Termen de execuție: 18 luni.
Lucrările vizează: ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, modernizarea a 13 poduri (dintre care 8 în Argeș), resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale, precum și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre Autostrada Râșnov-Cristian.
Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:
Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Lot: 2 (Brașov).
Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARAŢII ŞI LUCRĂRI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2 (Argeș și Brașov).
Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Lot: 1 (Argeș).
Ofertant unic: SELINA S.R.L., Lot: 1 (Argeș).
Ofertant unic: VIAROM CONSTRUCT, Lot: 2 (Brașov).
Asociere: ING SERVICE S.R.L. (Leader), Dömper, Duna Construcţii Ro, VALDEK IMPEX S.R.L., Loturile: 2 (Brașov).
Asociere SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2 (Argeș și Brașov).
Asociere: GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Lot: 1 (Argeș).
Asociere: BOG’ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Lot: 1 (Argeș).
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.