Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții și celelalte D.G.A.S.P.C.-uri din țară, implementează proiectul „TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” – proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (2014 – 2020), Axa prioritară 4 „Incluziunea socială și combaterea sărăciei”, Prioritatea de investiții 9.iv „Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general”, O.S. 4.5 & 4.14 „Reducerea numărului de copii și tineri plasaţi în instituţii, prin consolidarea reţelei de asistenţi maternali”, Cod proiect – ID 127169.

Astfel, rețeaua de asistenți maternali profesioniști a D.G.A.S.P.C. Argeș se va extinde cu un număr de 46 de asistenți maternali, în perioada de implementare a proiectului (2019-2023), respectiv:

• în anul 2019 au fost angajați un număr de 12 asistenți maternali profesioniști;
• în anul 2020 au fost angajați un număr de 10 asistenți maternali profesioniști;
• în anul 2021 au fost angajați un număr de 8 asistenți maternali profesioniști;
• pentru anii 2022 și 2023 urmează să fie angajați câte 8 asistenți maternali profesioniști în fiecare an.

În acest sens, în vederea consolidării și dezvoltării rețelei de asistenți maternali la nivelul județului Argeș, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș a demarat procedura de identificare şi evaluare a persoanelor care doresc să devină asistenți maternali.

Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condiţiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament.

Poate fi atestată ca asistent maternal, persoana care îndeplinește următoarele condiţii:

  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este absolventă a minim 10 clase;
  • are drept de folosinţă asupra locuinţei (demonstrat cu acte) şi dispune de o cameră separată, amenajată special pentru copiii pe care îi va primi în plasament;
  • are disponibilitate pentru a primi în plasament cel puţin doi copii, inclusiv cu probleme de sănătate sau cu tulburări de comportament;
  • are o stare de sănătate bună, atestată prin certificat medical;
  • nu a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
  • nu a fost decăzută din drepturile părinteşti sau al cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
  • prin comportamentul său în societate, starea sănătăţii şi profilul său psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor ce revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi.

Conform legislației în vigoare (H.G. nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist, Ordinul nr. 26/2019 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție specială), în vederea obținerii atestatului de asistent maternal profesionist este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  • depunere cerere de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • interviu;
  • evaluarea condițiilor materiale și a garanțiilor morale;
  • evaluare psihologică;
  • depunerea actelor necesare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • formare profesională;
  • testare;
  • atestare de către Comisia pentru Protecția Copilului Argeș.

Persoanele care îndeplinesc condițiile legale și doresc să devină asistenți maternali se pot adresa instituției astfel:

  • telefonic, 0790.106.651 sau 0248/271.131, interior 21 – persoană de contact: doamna Gujmete Georgeta-Monica, inspector superior, Compartimentul Coordonare PFAMP, în intervalul orar 08.00-16.30 (luni-joi) şi 08.00-14.00 (vineri);
  • e-mail: dgpdcarges@yahoo.com;
  • prezentarea la sediul D.G.A.S.P.C Argeș, situat în mun. Piteşti, Calea Drăgăşani, nr. 8, jud. Argeş, etaj I, cam. 29 bis, în intervalul orar 08.00-16.30 (luni-joi) şi 08.00-14.00 (vineri), cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii COVID-19.

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.