COMUNICAT DE PRESĂ
Lansare proiect „Centru de criză pentru persoane adulte cu dizabilități”
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș a semnat cu Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, în calitate de autoritate finanțatoare, un nou contract de finanțare cu fonduri nerambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Autorității finanțatoare și cofinanțare din bugetul Consiliului Județean Argeș, pentru implementarea proiectului “Centru de criză pentru persoane adulte cu dizabilități”.
Proiectul “Centru de criză pentru persoane adulte cu dizabilități” este finanțat prin Programul de Interes Național „Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate” și cofinanțat din bugetul Consiliului Județean Argeș.
Valoarea totală a proiectului este de 1.020.800,00 lei, din care:
- 828.000,00 lei valoarea reprezintă valoarea finanțarii nerambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Autorității finanțatoare;
- 192.800,00 lei reprezintă valoarea cofinanțării și este asigurată din bugetul Consiliului Județean Argeș.
Perioada de implementare a proiectului este de la data de 18.10.2022 până la data de 30.11.2023.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea serviciilor sociale în judeţul Argeș prin înfiinţarea unui centru de criză, destinat persoanelor adulte cu dizabilități, în vederea depășirii situațiilor critice de viață, menținerii potențialului personal și prevenirii instituționalizării persoanelor cu dizabilități din comunitate.
Obiectivul specific îl reprezintă înființarea unui serviciu social de tip centru de criză cu o capacitate de 4 beneficiari, ce va răspunde nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilități din județul Argeș, aflate în situații critice de viață, în vederea menținerii potențialului personal și prevenirii instituționalizării.
Centrul de criză este un serviciu social de tip rezidențial, unic la nivelul județului Argeș care oferă însituații critice de viață servicii de îngrijire și asistență, 24 din 24 de ore, pentru o perioadă de maxim 45 de zile/an, persoanelor adulte cu dizabilitati aflate în situații de critice de viață.
Imobilul în care va funcționa noul centru va fi achiziționat de pe piața imobiliară în cadrul proiectului și va cuprinde 4 dormitoare, cameră de zi, o baie/duşuri, o bucătărie şi sau spațiu de servit masa, o camerăpentru personalul de îngrijire/supraveghere şi spaţii de depozitare.
Spațiul în care va funcționa centrul de criză va fi accesibil persoanelor cu dizabilități, în conformitate cu normativul privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu
dizabilități și dotat conform standardelor minime de calitate aprobate prin Ordinul 82/2019.
Principalele activități care se vor desfășura în cadrul centrului respiro sunt: cazare și masă, asistență pentru sănătate, informare şi consiliere socială/servicii de asistenţă socială, consiliere psihologică, îngrijire
și asistenţă, program obişnuit de viaţă.
Înființarea unui centru de criză la nivelul județului Argeș va răspunde cererii profund resimțite a persoanelor cu dizabilități neinstituționalizate, care se află în situații critice. Familiile care au în componență persoane cu dizabilități care necesită îngrijire şi supraveghere permanentă se simt de multe ori epuizate, izolate de societate. De asemenea, familiile persoanelor cu dizabilități pot trece prin perioade de dificultate de ordin financiar datorită cheltuielilor mari pe care le implică asistarea şi îngrijirea permanentă a unei persoane cu dizabilități la domiciliu sau prin dificultăți de ordin medical, datorită epuizării. Adeseori, copleșite de dificultățile cu care se confruntă în anumite perioade, familiile solicită instituționalizarea persoanei cu dizabilități care, dintr-un membru al familiei se transformă într-un factor generator de situații tensionate şi frustrări.
Astfel, prin crearea noului serviciu de tip centru de criză un număr de persoane cu dizabilităţi va beneficia de suport în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, ceea ce va determina scăderea numărului de
solicitări de instituţionalizare.
Proiectul „Centrul de Criză pentru persoane adulte cu dizabilități” va avea un impact pozitiv asupracalității vieții persoanelor cu dizabilități și va produce o schimbare necesară şi pozitivă asupra beneficiarilor direcţi, prin menţinerea echilibrului psiho-afectiv şi îmbunătăţirea calităţii vieţii acestora, prin deschiderea către comunitate.
Date de contact:
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Argeş
Str. Calea Drăgășani, Nr.8, Pitești, Județul Argeș
Telefon/ Fax: 0248/27.11.31
E-mail: dgpdcarges@yahoo.com.
„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.