Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Argeş aduce in atenţia absolvenţilor de invăţământ, promoţia 2023, faptul că în termen de 60 de zile de la absolvirea studiilor sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă în raza cărora îşi au domiciliul.

Înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă obligatorie pentru obţinerea facilităţilor acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

Ca urmare a înregistrării în evidenţele AJOFM Argeş, absolvenţii pot beneficia de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, mediere a muncii, servicii de formare profesională şi de alte măsuri de stimulare a ocupării.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, conform legislaţiei în vigoare, într-o instituţie de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Actele necesare pentru înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă sunt:

  • actul de identitate;
  • diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;
  • CV model Europass.

Potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se înregistrează la AJOFM Argeş şi se angajează cu normă întreagă pe o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării (ISR = 598 lei).

După expirarea termenului de 60 de zile de la data absolvirii, în cazul în care absolvenţii s-au înregistrat ca persoană în căutarea unui loc de muncă, aceştia pot beneficia de indemnizaţie de şomaj în cuantum de 50% din valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare, pe o perioadă de 6 luni.

Informaţii suplimentare privind acordarea indemnizaţiei de şomaj se pot obţine la adresa de e-mail: arges@anofm.gov.ro şi la numărul de telefon 0248/222.415.

Comunicare AJOFM Argeş

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.