Senatorul PNL de Argeș, Dănuț Bica, luptă pentru prevenirea abandonului școlar. Întrucât acesta înregistrează o creștere în ultima perioadă, senatorul Bica i-a adresat o întrebare ministrului Educației, Sorin Câmpeanu, cu privire la „Unitățile școlare din județul Argeș înscrise în cadrul Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație”. Iată solicitarea:

„Stimate domnule Ministru,

Abandonul școlar reprezintă una dintre cele mai grave probleme ale societății românești contemporane. În țara noastră, părăsirea timpurie a școlii predomină mai ales în rândul elevilor proveniți din anumite grupuri aflate în situații de risc, cum ar fi cei din mediul rural, din familiile cu venituri modeste sau din comunitățile de romi. Nivelul ridicat al abandonului școlar înregistrat în România, care ne clasează într-o poziție jenantă la nivelul Uniunii Europene, are printre cauzele principale, fără doar și poate, politicile oficiale defectuoase și atenția insuficientă acordată de către guvernanți în ultimele decenii eradicării acestui flagel.

În acest context, Ministerul Educației a lansat la începutul anului 2022 Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, primul proiect educațional finanțat din resursele disponibile în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență. Prin acest mecanism, care are o valoare totală de 543 milioane euro, se pot acorda granturi de până la 200.000 de euro pentru reducerea abandonului școlar la cel puțin 2.500 din cele 3.500 de unități de învățământ de stat cu risc mediu și ridicat de părăsire timpurie a școlii.

Având în vedere faptul că perioada pe care au avut-o la dispoziție școlile de stat pentru înaintarea declarațiilor de intenție a fost foarte strânsă, fiind cuprinsă inițial între 7 și 17 ianuarie 2022, și prelungită ulterior, datorită interesului crescut exprimat de unitățile de învățământ, până la 21 ianuarie 2022, vă solicit următoarele precizări:

  1. Câte școli din județul Argeș s-au înscris până la data de 21 ianuarie 2022 în cadrul Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație și care sunt acestea?
  2. În situația în care unele unități de învățământ de stat îndreptățite nu s-au înregistrat până la termenul-limită în Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație, ce demersuri mai pot întreprinde conducerile acestora sau ale inspectoratelor școlare județene de care aparțin, astfel încât și școlile respective să beneficieze de resursele disponibile prin această formă de finanțare?
  3. Având în vedere faptul că din aceste granturi se pot finanța și ore remediale sau activități extra-didactice, sumele disponibile pot fi utilizate și pentru plata orelor suplimentare prestate de învățători și profesori?”

„Citește, apreciază, distribuie!” – „Read, like, share!”
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/Politikia.ro.