Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Curtea de Argeș

– în temeiul prevederilor art. 187, alin (10), lit. b din Legea nr. 95/2006, republicată, privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare,

și

– în conformitate cu prevederile Dispoziției Primarului Muncipiului Curtea de Argeș nr. 500/05.07.2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică în cadrul Spitalului Municipal Curtea de Argeș, organizează:

concurs pentru ocuparea funcției de MANAGER – persoană fizică.

La concurs au acces persoane fizice care întrunesc cumulativ următoarele condiţii:

a) cunosc limba română, scris şi vorbit;
b) să fie absolvenți cu diplomă a studiilor universitare de licență sau de master în: medicină, specializarea medicină, medicină dentară, științe juridice sau științe economice și să aibă cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor;
c) nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
d) nu au fost destituite dintr-o funcție de conducere sau nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 5 ani;
e) sunt apte din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:

a) cererea de înscriere la concurs în care candidatul menţionează funcţia pentru care doreşte să candideze;
b) copia certificată pentru conformitate a actului de identitate, aflat în termen de valabilitate;
c) copia certificată pentru conformitate a diplomei de licenţă sau de master;
d) Curriculum Vitae în format Europass;
e) adeverinţa care atestă vechimea în specialitatea studiilor;
f) certificat de cazier judiciar sau consimţământul expres al candidatului în vederea solicitării extrasului de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţa din care rezultă că este apt medical, fizic şi neuropsihic;
h) declaraţia pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
i) copie certificată pentru conformitate a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin care candidatul şi-a schimbat numele, după caz;
j) proiectul de management realizat de candidat, în conformitate cu prevederile art. 20, alin. (1) din Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică din Spitalul Municipal Curtea de Argeș;
k) declaraţie pe propria răspundere a candidatului că proiectul de management este conceput şi realizat integral de către candidat;
l) declaraţie pe propria răspundere că în ultimii 3 ani nu a fost constatată de către instituţia competentă existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate cu privire la candidat;
m) declaraţie pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul a copiilor de pe documentele depuse la dosarul de înscriere.

Dosarele de înscriere se vor depune la Secretariatul Spitalului Municipal Curtea de Argeș, situat în localitatea Curtea de Argeș, str. Cuza Vodă, nr. 6-8, județul Argeș, începând cu data 19.07.2024 și până cel tărziu la data de 29.08.2024, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08.30-13:30.

Concursul se va desfășura la sediul Spitalului Municipal Curtea de Argeș, în localitatea Curtea de Argeș, str. Cuza Vodă, nr. 6-8, județul Argeș, în două etape, după cum urmează:

1. Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în anunţul de concurs, etapă eliminatorie.
2. Etapa de susţinerea probelor de evaluare care cuprinde:

a) proba scrisă care cuprinde un test-grilă de verificare a cunoștințelor;
b) proba orală care cuprinde susținerea proiectului de management, care se desfășoară pe o durată de maximum 20 de minute.

CALENDAR DESFĂȘURARE CONCURS MANAGER LA SPITALUL MUNICIPAL CURTEA DE ARGEȘ

1. Publicarea anunțului de concurs la sediul spitalului, pe pagina de internet: www.smca.ro, pe portalul: posturi.gov.ro și pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Curtea de Argeș, precum și într-un ziar local: 19.07.2024.
2. Perioada de înscriere a candidaților și depunere a dosarelor: 19.07.-29.08.2024, în zilele lucrătoare, între orele 08.30-13.30.
3. Vizitarea spitalului de către candidații interesați, sub îndrumarea directorului medical (în baza unei cereri scrise): 30.07.2024, 08.00-14.00.
4. Rezultatul verificării dosarelor se afișează la sediul unității: 02.09.2024.
5. Depunere contestație la verificarea dosarelor la sediul spitalului: 03.09.2024.
6. Rezultatul soluționării contestațiilor privind verificarea dosarelor se afișează la sediul unității şi pe site-ul spitalului: 05.09.2024.
7. Proba scrisă – Test grilă, 16.09.2024, 12.00.
8. Rezultatul la proba scrisă se afișează la sediul spitalului și pe site-ul spitalului: 17.09.2024.
9. Depunere contestație rezultate la proba scrisă la sediul spitalului: 18.09.2024.
10. Rezultatul soluționării contestațiilor de către comisia de soluționare a contestațiilor se afișează la sediul spitalului și pe site-ul spitalului: 19.09.2024.
11. Afișarea pe site-ul spitalului a proiectelor de management: 13.09.2024.
12. Proba orală – Susținerea proiectului de management se face în plenul comisiei de concurs: 23.09.2024, 11.00.
13. Afișarea rezultatelor finale ale concursului la sediul spitalului se publică concomitent pe pagina de internet a spitalului: 24.09.2024.
14. Depunere contestație la rezultatele finale ale concursului la sediul spitalului: 25.09.2024.
15. Afișarea rezultatului la soluționarea contestațiilor, la sediul spitalului, se publică concomitent pe pagina de internet a spitalului: 27.09.2024.

La cererea candidaților, spitalul are obligația să pună la dispoziția acestora în maximum 3 zile lucrătoare de la data solicitării copii ale bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată și structura de personal ale unității sanitare aflate în vigoare la data solicitării, precum și orice documente sau informații necesare în vederea întocmirii proiectului de management.

Informații suplimentare se pot obține de la Spitalul Municipal Curtea de Argeș, la numărul de telefon 0248/722.150, interior 2117 sau la adresa de e-mail: secretariat@smca.ro.

Bibliografie pentru concursul de ocupare a funcției de manager, persoană fizică, în cadrul Spitalului Municipal Curtea de Argeș

A. DIN DOMENIUL LEGISLAȚIEI

1. Constituția României, Titlul II – Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale.
2. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
3. Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.
4. Ordinul M.S. nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public, cu modificările și completările ulterioare.
5. Legea nr. 346/2002privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
6. Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
7. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare.
8. H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare.
9. O.G. nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
10. Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
11. Ordinul M.S. nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, cu modificările și completările ulterioare.
12. Ordinul M.S. nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare.
13. Ordinul M.S. nr. 1384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management şi a listei indicatorilor de performanţă a activităţii managerului spitalului public, cu modificările și completările ulterioare.
14. Ordinul M.S. nr. 1224/2010 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenţa medicală spitalicească, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Sănătăţii Publice nr. 1.778/2006 privind aprobarea normativelor de personal, cu modificările și completările ulterioare.
15. Ordinul M.S. nr. 1091/2010 privind centralizarea consumului de medicamente din unităţile sanitare cu paturi, cu modificările și completările ulterioare.
16. Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacienților, cu modificările și completările ulterioare.
17. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
18. Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările și completările ulterioare.
19. Ordinul M.S. nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare.
20. Ordinul M.S. nr. 1408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcţie de competenţă, cu modificările și completările ulterioare.
21. Ordinul M.S. nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei şi a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcţie de competenţă, cu modificările și completările ulterioare.
22. Ordinul M.S. nr. 446/2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii şi metodologiei de evaluare şi acreditare a spitalelor, cu modificările și completările ulterioare.
23. H.G. nr. 153/2018 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în Anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a condiţiilor de acordare a acestuia, pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare „Sănătate şi asistenţă socială”, cu modificările și completările ulterioare.
24. Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
25. Ordinul M.S. nr. 320/2007 privind aprobarea conţinutului Contractului de administrare a secţiei/laboratorului sau serviciului medical din cadrul spitalului public, cu modificările și completările ulterioare.

B. DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR

1. Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar – Managementul spitalului, Editura Public H Press, 2006, București.

Teme propuse pentru proiectul de management

1. Îmbunătățirea structurii și organizării spitalului.
2. Siguranța și satisfacția pacientului.
3. Îmbunătățirea managementului resurselor umane.
4. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de spital.
5. Analiza situației economico-financiare a spitalului.
6. Evaluarea spitalului din punct de vedere al calității.
7. Strategia managementului în domeniul achizițiilor.
8. Strategia managementului în activitatea de investiții.
9. Fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli în vederea eficientizării activității spitalului.
10. Planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului.

Anexa nr. 3 la Regulament

Model-cadru de grilă generală de evaluare a proiectului de management

1. Descrierea situaţiei actuale a spitalului.
2. Analiza SWOT a spitalului (puncte tari, puncte slabe, oportunităţi, ameninţări).
3. Identificarea problemelor critice.
4. Selecţionarea unei probleme/unor probleme prioritare, cu motivarea alegerii făcute.
5. Dezvoltarea proiectului de management pentru problema prioritară identificată/problemele prioritare identificate:

a) Scop.
b) Obiective.
c) Activităţi.
– definire;
– încadrare în timp – grafic Gantt;
– resurse necesare – umane, materiale, financiare;
– responsabilităţi.
d) Rezultate aşteptate.
e) Indicatori – evaluare, monitorizare.
f) Cunoaşterea legislaţiei relevante.